رنگین کمان

وبلاگ شخصی نسرین زبردست، نویسنده و صاحب آثار: ازقصه تامثل، مردی برای تمام فصل های ما

رنگین کمان

وبلاگ شخصی نسرین زبردست، نویسنده و صاحب آثار: ازقصه تامثل، مردی برای تمام فصل های ما

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

رضایت خوانندگان از کتاب ازقصه تامثل

نسرین زبردست | شنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

«خانم زبردست عزیزم سلام. کتاب پرمحتوا و زیباتون به دستم رسید و برای ساعاتی من رو همسفر با داستانک ها و حکایات شیرین وجذاب، از این جهان و تألماتش دور کرد و برد به زمان مادربزرگ ها و کرسی و قلقل سماور و چای قندپهلو. بهتون تبریک می گم عزیزم. چه کار بجا و شایسته ای انجام دادید. حقیقتا جای چنین کتابی در کتابخونه ام خالی بود. باافتخار مزین به امضا وخطتون. میزارمش کنار فرهنگ دهخدا.

برای شما دوست عزیزوفرهیخته آرزوی سلامتی دارم و پیروزی های بیشتر و بیشتر.»

heart

 

 اینستاگرام: zebardastnasrin

سفارش کتاب: 09012357069

rezayat

  • نسرین زبردست

کتاب ازقصه تامثل: نسرین زبردست

نسرین زبردست | پنجشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

 

ازقصه تامثل، نسرین زبردست، خرید اینترنتی، ارسال رایگان

 

      نام کتاب: ازقصه تامثل

       گردآوری و نگارش: نسرین زبردست

       تعداد صفحه: 104

       انتشارات: هرمان

       موضوع: ضرب المثل های حکمت آمیز و ماجراهایشان

      قیمت: 63هزارتومان با ارسال رایگان

       

   ضرب المثل ها بخشی از فرهنگ و ادب یک سرزمین هستند که عصاره و چکیده ی یک رویداد، طرزفکر یا تجربه را در خود جای داده اند. تجربه های تلخ و شیرینی که اگرچه سال ها از وقوع آنها می گذرد اما به دلیل دربرداشتن پند و اندرز و درون مایه ای ارزشمند درطول قرن ها زنده مانده اند و با انتقال از نسلی به نسل دیگر و ثبت شدن در کتاب های ضرب المثل به دست ما رسیده اند.

   تنوع موضوعی ضرب المثل ها و تعداد زیاد آنها به حدی است که شاید فرصت خواندن تمام موارد نوشته شده در منابع اصلی و پرحجم امثال وحکم برای کمترکسی دست دهد. به همین دلیل از دیرباز، پژوهشگرانی که به مطالعه ی ضرب المثل ها در مآخذ دست اول پرداخته اند، مجموعه ها و گزیده هایی از این آثار فراهم آورده و در دسترس عموم مردم قرار داده اند.

   یکی از کتاب هایی که با همین رویکرد، تهیه و روانه ی بازار کتاب شده است، ازقصه تامثل نام دارد. این کتاب برگرفته از دوره ی چهارجلدی امثال وحکم دهخداست و مَثل هایی را شامل می شود که در ذیل هر یک، ریشه ی پیدایش آنها به صورت حکایتی کوتاه، سرگرم کننده و دلپذیر و در همان حال، پرمغز، مفید و قابل تأمل آمده است.

   علاوه بر بخش قصه ها و مثل ها، کتاب دارای دو بخش پژوهشی دیگر به نام مثل و حکمت و پیشینه ی جمع آوری آنها و امثال و حکم و چگونگی نگارش آن است که گردآورنده در این دو قسمت به طور اختصاصی، موضوعات مرتبط با مثل و حکمت و امثال وحکم دهخدا را مطرح و بررسی می نماید.

   امید است کتاب حاضر مورد استفاده ی علاقه مندان به موضوع ضرب المثل ها، دوستداران آثار دهخدا و تمام کسانی که به دانستن ریشه ی مثل ها علاقه مندند، قرار گیرد بخصوص آنان که از کشف نکته ای نغز در دل داستانکی کوتاه لذت می برند

     برای تهیه ی کتاب از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

           1 - دایرکت اینستاگرام zebardastnasrin

           2 - ارسال پیام به 09012357069

           3 - آیدی تلگرام و سروش @nasrinzebardast

           4 - شماره: 09012357069

     

  • نسرین زبردست